Hartelijk welkom op jouw Klantenzone

Belfius Direct Verzekeringen Klantenzone

Voor jouw Love zetten wij ons elke dag voor de volle 100% in. Daarom creëerden we jouw persoonlijke Klantenzone. Ontdek hem nu.

Kies hoe je wilt verdergaan

Meld je aan op jouw Klantenzone

Dankzij jouw Klantenzone heb je altijd toegang tot jouw verzekeringen. Je kan in enkele klikken je verzekeringen beheren en schade of kosten aangeven. Love it!

Beheer je verzekeringen zonder identificatie

Geen itsme® bij de hand? Dan kan je gebruik maken van de algemene formulieren op onze website.

Je aanmelden kan alleen als je contract al actief is*, op jouw naam staat en je hetzelfde gsm-nummer gebruikt als hetgeen dat in je verzekeringscontract staat.

* Opgelet: een contract is pas actief vanaf de datum van inwerkingstreding (vermeld op je verzekeringscontract), ook al heb je het al ondertekend.

Voordelen van de Klantenzone

  • Raadpleeg 24/7 jouw verzekering(en) en belangrijke informatie.
  • Meld in enkele kliks een schadegeval.
  • Pas persoonlijke gegevens aan of geef ontbrekende informatie door.
  • Vraag je verzekeringsbewijs, een nieuwe verzekering, kopieën van documenten … aan.
  • Geef vlot de kilometerstand van je voertuig(en) door.

Veelgestelde vragen

Om itsme® voor de eerste keer te installeren moet je de itsme®-app downloaden in de App Store, Google Play of Huawei App Gallery en een itsme®-account aanmaken.  Dit doe je met je eID-kaart (vanaf 18 jaar) of via je bank (vanaf 16 jaar).

Opgelet: heb je itsme® al ooit geïnstalleerd, is je itsme® geblokkeerd of heb je een nieuwe smartphone? Dan moet je je itsme® heractiveren met je eID-kaart of via je bank (BNPPF, Belfius, KBC, CBC, ING, Hello Bank of Fintro).

Lees op de helppagina meer over het gebruik van itsme.

Als je jouw itsme®-code bent vergeten moet je jouw itsme® opnieuw installeren of beter gezegd heractiveren. Dit kan op volgende manieren:

  1. Met je eID: volg de stappen op deze webpagina.
  2. Via je bank (BNPPF, Belfius, KBC, CBC, ING, Hello Bank of Fintro): op voorwaarde dat de bank jouw eID-kaart heeft ingelezen. Dan moet je eerst je account blokkeren en nadien terug activeren via de app.

Lukt het niet om te heractiveren? Lees in dit artikel alle stappen nog eens na.

Nee, itsme® is een persoonlijke identificatieapp. Enkel wanneer jij de verzekering hebt afgesloten, kan je je aanmelden via itsme. Indien de gegevens van de verzekeringnemer niet overeenstemmen met de gegevens van itsme®, zal aanmelden dus niet lukken.


Wil jij een verzekering bekijken die bijvoorbeeld één van je ouders heeft afgesloten (voor jou of voor zichzelf)? Vraag de verzekeringnemer dan om een itsme®-account aan te maken en zich aan te melden via de telefoon waarvan het nummer op het verzekeringscontract vermeld staat. Of maak gebruik van de algemene formulieren op de website.

Nee, indien je een offerte aanvroeg en je offerte nog niet ondertekend is, of je verzekering in de toekomst ingaat, kan je je niet aanmelden. Probeer het opnieuw wanneer je klant bent.

Wanneer je een nieuw gsm-nummer hebt sinds je je contract hebt afgesloten, zal je je niet kunnen aanmelden. Contacteer je ons zodat we jouw gegevens kunnen aanpassen?

Heb je nog vragen of hulp nodig?

We helpen je graag verder